שיפוץ מבנים ישנים

Published on by דוד בן שבת

ככל שהזמן עובר, נבנים ברחובות הערים מבנים חדשים ויפים, בעיצובים מיוחדים ומנקרי עיניים. נראה שכל פרויקט יפה יותר מקודמו, מתוחכם יותר וחדשני יותר, אבל בעיקר – כל פרויקט שכזה קצת מאפיל על המבנים הישנים הקיימים בכל עיר בישראל.

כמה פעמים יצא לכם להסתובב ברחובות תל אביב ולגלות מבנה מעוצב בקפידה שגורם לכם לעצור ולהתפעם, ולא רחוק ממנו מבנה אחר, עתיק, שנראה לפתע כאילו הוא תלוש מהמציאות. הבשורה הטובה היא שהיום אפשר להפוך גם את המבנים הישנים ליפים וחדישים יותר, והבשורה הטובה עוד יותר היא שאין צורך למוטט את המבנה ולהתחיל מחדש. אין סיבה לעשות את זה כשקל יותר לבצע עבודות שיפוץ במבנים ישנים.

איך זה עובד?

שיפוץ מבנים ישנים הוא פרויקט חשוב גם ברמה האסתטית אבל גם ברמה הבטיחותית, שכן מבנים ישנים עשויים להתברר כמסוכנים ונדרשות עבודות משמעותיות כדי שיהיו גם ראויים למגורים או לתעסוקה.

במסגרת עבודות שיפוץ של מבנים ישנים נהוג לבצע מספר פעולות מרכזיות כמו החלפת הצנרת הישנה לחדשה ואיכותית יותר, החלפת הריצוף הרעוע בריצוף חדש שהוא גם אסתטי יותר וגם בטוח יותר לעוברי האורח ולדיירי הבניין, וכן פעולות נוספות כמו החלפת המעלית הישנה במעלית חדישה, עמידה ואמינה, או החלפת הגג – תיקון משמעותי, בעיקר לקראת עונת הגשמים. כל אחת מהפעולות הללו, ועוד שורה של פעולות אחרות שניתן לבצע, מרכיבות את הפרויקט המורכב והחשוב הזה של שיפוץ מבנים ישנים. שהרי אין צורך להרוס מהיסוד ולהשקיע זמן, אנרגיה ומשאבים בהקמת מבנה חדש. אפשר בהחלט לעבוד עם המבנה הקיים, לשפץ, לסדר ולתקן, כך שהוא יהיה ראוי שוב לכל מטרה, בין אם למגורים ובין אם להשכרת משרדים. לטיפים לבחירת בעל מקצוע ראוי.

מתיחת פנים

במקרים רבים בוחרים דייריו של בניין מגורים להשקיע בשיפוץ חלקו החיצוני של המבנה, כדי להפוך את מראה הבניין העתיק לחדשני ומרשים הרבה יותר. שיפוץ המעטפת החיצונית יכול לכלול צביעה של המבנה, ציפוי דקורטיבי או שימוש באבנים מיוחדות (למשל, אבן ירושלמית). במבנים שונים אף בוחרים הדיירים לחפות את הקירות ואת המרפסות בחומרים שהם אטומים ויציבים, כך שבנוסף להיותו של המבנה מושך יותר – הוא הופך גם לאטום יותר, מה שעוזר להתמודד בהצלחה עם כל הפתעה שיביא איתו מזג האוויר הישראלי. אם כן, אפשרויות יש לכם בשפע, ותוכלו להפוך כל מבנה ישן לפנינה של ממש בנוף העירוני המודרני, השאלה היחידה היא מה הטעם שלכם, ואיך תרצו שהמקום שלכם ייראה?

To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post
ס
ולא לשכוח שירות כמו התקנת שערי אלומיניום בבית ובעסק
Reply