שימוש בתאורה מעוצבת לבית

Published on by דוד בן שבת

שימוש בתאורה מעוצבת לבית

אחד מהדברים העיקריים שעליהם כדאי לתת את הדעת כאשר חושבים לעצב את הבית מחדש או כאשר נכנסים לגור בבית שנבנה זה עתה, הוא נושא התאורה. גם אם עברתם לדירה החדש או אם סיימת הליך של שיפוצים - בחירת תאורה היא תהליך חשוב ולמען האמת גם כיפי - אם כי יש מספר דברים שצריך לתת עליהם את הדעת. במידה ולא ניחנו בכישורי עיצוב פנים יוצאי דופן, תמיד אפשר לפנות למומחה ולהתייעץ בנושא.

יש תורות שלמות לגבי בחירת תאורה מעוצבת לבית ותורות אלו נלמדות במסגרת של לימודים שונים כמו אדריכלות, עיצוב וכדומה. העניין המהותי ביותר שצריך להבין הוא שאומנם מטרתה של התאורה היא אכן להאיר את הבית ואת המקומות והחפצים השונים שבו, אך יש לה עוד כמה מטרות נלוות ולא פחות חשובות. התאורה בבית יכולה להדגיש אלמנטים שונים של עיצוב, כי אם נאיר על פריט מסוים אנחנו נהפוך אותו למרכזי וחשוב, ומעבר לכך, התאורה היא שונה בין אם מדובר על תאורה לצורך בישול או לצורך קריאה.

התאורה יוצרת אווירה

עוד עניין שיש להבין כאשר רוצים לבחור תאורה מעצובת לבית, זה שהתאורה יוצרת כמובן את האווירה ויכולה להשפיע מאוד על האווירה הקיימת. אור לבן ייצור אווירה שונה לחלוטין מאור צהוב, ומעבר לכך, ישנה גם שאלה של כיווני התאורה. אור שנופל מלמעלה כלפי מטרה שונה מאוד מהאווירה שיוצר אור שהולך בכיוון השני, ועל כן צריך לקחת בחשבון את כל הפרטים הללו כאשר רוצים לבחור את התאורה שהכי מתאימה לבית שרוצים ליצור.

גופי התאורה עצמם

מעבר לכל מה שצוין לגבי התאורה, יש לחשוב גם על גופי התאורה שאותם רוצים לשלב בעיצוב הביתי. כלומר, האם ישנה העדפה לגופי תאורה שעומדים על הרצפה, שיורדים מהתקרה או שיש רצון לעשות שילוב בין כמה וכמה אלמנטים. אפשר גם להכניס אלמנטים של תאורה שהופכת להיות רחבה יותר כיוון שיהא נתקלת במראה ומתפצלת, כך שיש אין ספור שיטות ודברים שצריך ללמוד ולחשוב עליהם לפני שבוחרים תאורה לבית.

את גופי התאורה ניתן לייבא בכמויות מסחריות ובמחירים אטרקטיביים במיוחד מסין. לשם כך לא חייבים אפילו להיות מומחים ביבוא, אלא ניתן לפנות לחברה כמו אקסטרים, אשר מתמחה בהתנהלות מול גופים בסין ויבוא מסחרי באופן מסודר של מגוון רחב של סחורות.

To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post
ס
כמו שצריך. אחלה פוסט.
Reply
מ
תודה עזרתם לי, אני בדיוק בונה בית חדש והתלבטתי רבות בנושא התאורה..
Reply